Heeft u nog vragen?
Geen probleem.

Bekijk de FAQ op deze pagina voor al je vragen. Mocht je meer informatie nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Aansluiting

Wij willen graag aansluiten, maar hebben nog een technische vraag.

FiberRevolution! monteert de glasvezel in uw meterkast en installeert een modem met UTP poorten waar uw bestaande bekabeling op aangekoppeld kan worden. Wij adviseren eventuele aanpassingen (telefonie, internet, hosting, etc.) binnen het pand te laten verzorgen door RIF-IT Services, een echte aanrader. Mocht uw installateur technische vragen hebben dan graag per e-mail naar: info@fiberweert.nl.

Wat zit er standaard in onze glasvezelaansluiting?

  • Elke aansluiting bestaat uit:
  • 50, 100 of 250 Mbps ethernet capaciteit;
  • 2 vezels waarvan 1 belicht
  • 1-op-1: up- en download snelheid gelijk
  • ongedeelde verbinding (geen overboeking)
  • glasvezel modem incl. 4 UTP poorten;
  • 7 x 24 uur monitoring;
  • 5 x 10 telefonische support;
  • connectie met de Amsix;
  • beschikbaarheid van 99,90 %
  • 1 glasvezel loket: Glasvezelcoördinator

Kan ik ook meer bandbreedte krijgen of bijvoorbeeld een dark fiber?

Ja, dit kan. Wij verzoeken u hiervoor contact met ons op te nemen: info@fiberweert.nl of de Glasvezel coördinator.

Wij wensen geen gebruik te maken van automatische incasso, kan dit?

Indien men geen automatische incasso wenst, geldt een toeslag van 5% over de factuurwaarde. De facturatie verloopt maandelijks vooraf middels een e-factuur. Het bedrag wordt per automatische incasso in de eerste week van de maand van de rekening afgeschreven.

Wie is eigenaar van het glasvezelmodem?

FiberRevolution! is en blijft eigenaar van het glasvezel modem en geeft het in bruikleen. Na een aantal jaren zal FiberRevolution! het modem vervangen zodat u weer over de nieuwste techniek beschikt.

Is het ook mogelijk om alleen de glasvezelkabel aan te laten leggen, maar nog geen gebruik/activatie te maken van de aansluiting (dus geen maandelijkse aansluitkosten)?

Dit is mogelijk. Het is wel de bedoeling om de verbinding binnen 12 maanden na oplevering alsnog actief te maken. Na het verstrijken van 12 maanden ontvangt u automatisch onze factuur.

Hoe sluit ik mijn huidige bedrijfsnetwerk aan op glasvezel?

Er wordt standaard een glasvezel modem/switch in uw meterkast gemonteerd. Tot en met dit modem wordt de installatie door FiberRevolution! verzorgd. Vanaf de switch/modem is de aansluiting uw eigen verantwoordelijkheid. Minimaal 1 UTP-kabel van het interne netwerk wordt aangesloten op het glasvezel modem door middel van een RJ45 plug. Deze wordt met het netwerk verbonden op eigen actieve apparatuur (bijvoorbeeld een router).

Is een FiberRevolution! aansluiting t.o.v. ADSL voordelig?

Een aansluiting op ons glasvezelnetwerk is in verhouding tot ADSL meestal iets duurder, maar met glasvezel krijg je veel meer bandbreedte en snelheid, ben je klaar voor de toekomst en kan men soms fors op de overige ICT kosten besparen. Daarom is het voor de meeste bedrijven interessant om mee te doen. Extra voordelen: supersnelle up/download snelheid, nieuwe mogelijkheden van werken (innovatie) en kostenbesparingen. Maakt u gebruik van SDSL verbindingen en/of huurlijnen dan is het zo goed als zeker dat u goedkoper uit bent met glasvezel.

Is een straalverbinding voor mij niet handiger?

Een straalverbinding levert ook een redelijke bandbreedte. De zend- en ontvangstapparatuur moeten altijd in elkaars ‘zicht’ geplaatst worden. Een straalverbinding wordt vaak als backup oplossing gehanteerd of indien glasvezel niet mogelijk is waar het graaf tracé extreem lang of moeilijk is.

Wat wordt er bij een straalverbinding geleverd?

Bij een straalverbinding wordt een straalzender, bekabeling tot aan de gewenste locatie, een zendopstelling en dakbescherming geleverd.

Wat wordt niet geleverd bij een straalverbinding?

Indien er geen dakdoorvoer mogelijk is moet deze gemaakt worden, de kosten die dat met zich meebrengt zijn voor de klant.

Diensten

Zit er standaard Internet op mijn glasvezelverbinding?

Nee, uw aansluiting wordt zonder diensten opgeleverd. In samenspraak met onze partner RIF-IT Services kan een abonnement afgenomen worden met het juiste advies.

Hoe kan ik diensten kiezen?

U wordt middels uw FiberRevolution! glasvezelaansluiting automatisch verbonden met de neutrale marktplaats RiX. De RiX te Rotterdam is een van de grotere internet knooppunten van Nederland. Natuurlijk kunt u terecht bij RIF-IT Services, zij staan klaar om u te helpen met technische zaken en kunnen ook de diensten leveren.

Welke diensten kan ik kiezen?

Er zijn vele diensten verkrijgbaar. Indien u diensten wilt blijven afnemen van uw huidige leverancier maak dat dan tijdig kenbaar en verzoek de dienstenleverancier deze dienst voortaan via de Ndix te leveren. RIF-IT Services kunnen de volgende diensten leveren:

  • Internet (desgewenst met spam-/virusbeveiliging, e-mail, backup online, webhosting etc.)
  • VoIP telefonie
  • VPN verbindingen
  • Cloud diensten
  • IPTV signaal
  • PIN-betalingen
  • Online werkplek (Office365, Cloud desktop)
  • Video conferencing
  • Automatiseringsoplossingen

Wat is glasvezel?

Wat is glasvezel?

Onder Glasvezel worden flexibele vezels verstaan die onder verhitting geëxtrudeerd worden uit een staaf optisch zeer helder glas. De vezels zijn in het algemeen dunner dan een mensenhaar (minder dan 10 µm) en er kunnen aaneengesloten lengtes bereikt worden tot wel 12 km! Deze glasvezels worden van een beschermende kunststoflaag voorzien en vervolgens gebundeld in aantallen van tientallen tot honderden vezels terwijl de eindproducten relatief dun en flexibel blijven.

Glasvezel wordt in de telecommunicatie toegepast om door middel van laserlicht signalen over te dragen. Bij toepassing van licht voor het transport van informatie, kan de bandbreedte ofwel de hoeveelheid informatie die per tijdseenheid getransporteerd wordt, tot zeer hoge waardes worden opgevoerd. Het huidige record zit in de buurt van de Petabits per seconde, dat is een 1 met 15 nullen! Het resultaat hiervan is dat er over één glasvezel veel meer breedband diensten verzorgd kunnen worden dan met koper mogelijk is. De kosten van glasvezel als drager zullen dus over een groter aantal diensten verdeeld kunnen worden en daardoor per dienst lager uitvallen. Door dit alles én door de lange levensduur van de glasvezelkabel is een glasvezelnetwerk zeer toekomstvast.

Is ADSL goed vergelijkbaar met glasvezel?

ADSL en glasvezel zijn juist niet goed vergelijkbaar. ADSL (of SDSL) is een dataverbinding over een ouderwetse telefoonlijn van koper door middel van elektrische signalen, waarbij men slechts een beperkte bandbreedte beschikbaar heeft. Glasvezel kent veel hogere bandbreedtes en werkt op basis van laserlicht en is daarom toekomstvaster. Bovendien is de bandbreedte bij ADSL asymmetrisch dat wil zeggen dat de downloadsnelheid groter is dan de uploadsnelheid. Meestal zit hier een factor 10 tussen terwijl deze snelheden bij glasvezel gelijk zijn. Hoewel men de bandbreedtes over koper d.m.v. nieuwe technieken probeert op te krikken is dit nog maar beperkt mogelijk. Het is de verwachting dat dit voor de meeste oganisaties in de toekomst niet zal volstaan.

Waarom wordt Internet niet standaard meegeleverd?

Een glasvezelverbinding levert een 1:10 beschikbare maximale ethernet capaciteit van uw bedrijf tot aan de Amsix markplaats, zonder Internet. Standaard wordt de dienst Internet Access (toegang tot het Internet ofwel Internet) dus niet meegeleverd. Het argument hiervoor is dat u hierdoor een geheel vrije keuze heeft. U kunt Internet Access bij een groot aantal verschillende Service Providers afnemen. Hierdoor bent u dus niet gebonden aan één ISP, maar heeft u optimale keuzevrijheid.

Hoeveel bandbreedte heeft men nodig?

Het is moeilijk te voorspellen hoeveel bandbreedte een bedrijf of instelling precies nodig heeft en dit kan per organisatie sterk variëren. Gesteld kan worden dat naarmate de bedrijfsprocessen intensiever gebruik maken van het internet men meer behoefte heeft aan bandbreedte. Het werken met grote files (bijv. CAD tekeningen), veel foto- en filmmateriaal, live video beelden en webshops vergen in de regel een hoge tot zeer hoge bandbreedte. Ook indien men veel met cloud-diensten werkt, is een grote bandbreedte essentieel. Glasvezel van FiberRevolution! kan zo goed als onbeperkte bandbreedte leveren en kan dus optimaal meegroeien met de individuele behoefte van uw bedrijf in de toekomst. In de tabel hieronder is een indicatief overzicht van vereiste bandbreedtes gegeven.

Hoe lang duurt de aanleg van een glasvezelnetwerk?

Het gehele implementatietraject kent meerdere stappen. Het vooronderzoek duurt ca. 2 a 6 weken. Daarna start de vraagbundeling waarbij individuele bedrijven worden geïnformeerd en de mogelijkheid geboden wordt om zich in te schrijven. Tijdens deze fase worden vragen beantwoord en een glasvezel voorlichtingsavond georganiseerd. De vraagbundeling duurt ongeveer 3 tot 9 weken. Zodra er voldoende inschrijvingen zijn, worden de voorbereidingen gedaan en direct daarop wordt gestart met de aanleg. Afhankelijk van de grootte van het netwerk duurt de aanleg gemiddeld tussen de 8 en 22 weken. In totaal is de doorloopperiode 13 tot 35 weken.

Hoe ziet het netwerk er uit?

Om (op termijn) alle panden met de buitenwereld te kunnen verbinden moet lokaal gegraven worden om het kabelnetwerk aan te leggen. Om ervoor zorg te dragen dat elk bedrijf op termijn makkelijk, snel en zonder verdere overlast kan aansluiten, wordt in alle straten een mantelbuis aangelegd. Organisaties die bij de start van het netwerk meedoen, kunnen flink besparen op de eenmalige aansluitkosten. Op een later tijdstip aansluiten kan ook op eenvoudige wijze, maar zal duurder uitvallen.

RIF-IT Services

Waarom kiezen voor RIF-IT Services?

RIF-IT Services is opgericht uit een ICT-ambitie en -kennis. Daarbij zetten we uw organisatie centraal. We bieden wat nodig is, maar zorgen er wel voor oplossingen relatief eenvoudig uit te breiden zijn als uw organisatie daarom vraagt. Door de permanente verandering waaraan bedrijven en ICT onderhevig is, betekent dit vaak dat de ICT moet worden ondergebracht in een continue improvement concept, net zoals bij logistieke processen en productieprocessen.

Onze missie is om bedrijven door meer inzicht en een flexibele IT uitzicht te geven voor de toekomst en ze te adviseren in de mogelijkheden die er zijn. Wij zijn in de overtuiging dat alles een return on investment moet kennen om de verbetering te kunnen blijven implementeren.

IT gaat over het verbeteren van de gezondheid van de organisatie, het verbeteren van interne bedrijfsprocessen en de beschikbaarheid van applicaties en beveiliging.

IT Beheer

Elk bedrijf is gebaat bij goede en passende IT-Diensten zoals IT Beheer, Remote Support, Remote Management of Virtualisatie. U wilt toch ook een systeem en netwerk dat stabiel is en goed werkt? Een ICT-bedrijf waarop u terug kunt vallen als u een probleem of vragen heeft? Wij nemen uw zorgen op het gebied van IT graag uit handen.

Cloud Diensten

Je ziet het steeds meer ; het nieuwe werken. Met slechts een internetverbinding maakt “Cloud desktop” werken op iedere locatie mogelijk. Naast Cloud desktop hebben wij ook meerdere Cloud oplossingen: hosted exchange, Office365, dataopslag, Cloud backup & uitwijk, Cloud spamfilter, webdesign, web en mail hosting.

IT Advies

De meeste organisaties zijn afhankelijk van ICT. Uw ICT-omgeving heeft te maken met verschillende zaken zoals strategie, bedrijfsvoering, medewerkers, communicatie en huisvesting.  RIF IT Services biedt hiervoor een IT Netwerkscan, ERP ondersteuning en ontwikkeld software om uw bedrijf soepel te laten draaien.

Wij streven ernaar u een passend advies te geven over IT Soft- Hardware, naar aanleiding van de vragen die u heeft. Het is aan ons om samen met u tot een oplossing te komen.

VoIP telefonie

Eindelijk eenvoudig de regie terug op uw bereikbaarheid! Dat kan met Managed Communications. Vanaf nu bepaalt u zelf waar, wanneer, hoe, voor wie en via welk device u bereikbaar bent. Volledig flexibel en zelf op ieder moment instelbaar en via de betrouwbare digitale snelweg.

Bent u bij een klant en wilt u alleen gestoord worden in noodgevallen? Of bent u lekker thuis maar verwacht u nog dat ene belangrijke telefoontje? Aan u de keuze voor wie u er wel of niet bent en op welk device.

FiberRevolution!

Wie zitten er achter het FiberRevolution! initiatief?

FiberRevolution! is opgezet door een aantal Telecom en IT veteranen. De telecommarkt kenmerkt zich historisch door monopolie-denken, een relatief laag serviceniveau en hoge kosten. Afgelopen jaren stelden ondernemers ons de volgende vragen: Waarom heb ik geen vrije keuze? Waarom moet ik veel meer betalen voor iets meer bandbreedte? Waarom kan ik niet een andere ISP dienst afnemen? Waarom is een klant vaak slechts een contractnummer? Waarom is de service zo laag? De nieuwe wereld is transparant en scherp geprijsd.

Wie zijn de partners van FiberRevolution!?

FiberRevolution! legt binnen Nederland hoogwaardige zakelijke glasvezel netwerken aan met een zeer hoge betrouwbaarheid. Door goede samenwerking met verschillende gerenomeerde en kwaliteitsgedreven partners zijn wij in staat om hoogwaardige glasnetten aan te leggen en kundig te beheren. Wij leggen netwerken aan voor een minimale periode van 30 jaar en gaan daarom voor kwaliteit, professionaliteit en continuïteit. Onze partners begrijpen dit en leveren hun bijdrage in financieel, technisch of support opzicht.

Hoe kan het dat FiberRevolution! zo veel goedkoper is dan de rest?

De basis gedachte van het FiberRevolution! concept is de coöperatieve grondslag. Wij geloven in gezamenlijk succes door waar mogelijk kosten te delen. Door de gebiedsdekkende opzet van het netwerk en de slimme, kleine organisatie met lage overheadkosten kunnen de prijzen laag blijven. Bij meer deelname gaat het maandelijks aansluittarief voor de eerste dalen met maximaal 30%. De prijzen bij hogere bandbreedte kennen geen hockeystick-effect en zijn dus ook zeer scherp. Wij geloven in eerlijk glasvezel zonder poespas.